вівторок, 30 травня 2017 р.

Як ми працювали у навчальному році, що минає

Методична робота
У школі працює 9 предметних методоб’єднань, м/о класних керівників, три Школи. Аналіз їх роботи школи дозволяє зробити висновок, що керівники м/о працювали ефективно, здійснювали комплекс заходів, спрямованих на розвиток професійних навичок, педагогічної техніки, педагогічної майстерності. Варто відмітити роботу Савчук Л.О., керівника м/о вчителів початкових класів, Самчук О.А., керівника м/о вчителів української мови та літератури, Форсюк О.В., керівника м/о вчителів зарубіжної літератури та російської мови, Шахрай Г.П., керівника м/о вчителів математики, фізики та інформатики, Шевчук І.М., керівника м/о вчителів науково-природничого циклу.
Відповідно до наказу № 327 від 03.09.2013 року «Про роботу над науково-методичною проблемою ««Розвиток системи перспективного педагогічного управління пізнавальною та творчою діяльністю учнів засобами сучасних інформаційно-комунікаційних технологій» педагогічним колективом апробовано інноваційні модулі, проведено моніторинг рівня зростання баз даних щодо обдарованих учнів, якості навчання учнів, ефективності методичної діяльності  та активності учителів,  проведено засідання педагогічної ради з вищеозначеного питання, фестиваль педагогічної майстерності «Педагогічний стартап», продовжено роботу над реалізацією проекту «Створення індивідуального освітнього простору ліцеїста».
Проведено 8 предметних тижнів, запланованими заходами охоплено учнів І-III ступенів. У рамках предметних тижнів були проведені вікторини, ділові ігри, виставки, конкурси, виховні години, тематичні лекції, тематичні та музейні уроки, випущені стінні газети, проведені цікаві зустрічі із відомими людьми міста тощо. Учителі зарубіжної літератури , фізики та математики здійснювали он-лайнові заходи тематичного спрямування. Учні брали активну участь у заходах, що сприяло підвищенню інтересу до предметів та розвитку творчих здібностей учнів, активізації пізнавальної діяльності.
На базі закладу на високому методичному та організаційному рівнях проведено міські методичні об'єднання вчителів з предметів: біології, основ здоров’я, хімії, української мови та літератури, іноземної мови, математики, географії, історії.
Протягом року вчителі провели близько 45 показових уроків, 19 педагогів провели майстер-класи.
Продовжено роботу щодо підвищення фахового рівня педагогів, обміну досвідом роботи, поширення ППД, а саме: учителями-тренерами проведено заняття у «Школі інформаційної культури», учителями-наставниками здійснено методичний супровід та реалізовано тематичні модулі у «Школі молодого вчителя», відповідно до плану організовувалася робота семінару-практику «Інновація: освітні технології», ефективною була діяльність у «Школі педагога-дослідника». З проблемними темами виступали педагоги на засіданнях м/о, науково-методичної ради школи та міської виставки педагогічних ідей та знахідках.
Належну увагу методична служба НВК приділяла пропаганді досвіду та професійної майстерності вчителів-учасників Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». На міському рівні призером стала Климець Т.В., вчитель початкових класів, переможцем – Парфенюк О.Р., вчитель інформатики.
З метою виявлення та популяризації кращого досвіду роботи педагогів, створення дидактичного і методичного забезпечення особистісно орієнтованої освіти на міській педагогічній виставці ідей та інновацій були репрезентовані матеріали педагогів НВК, які відображали здобутки вчителів у розв’язанні актуальних проблем розвитку освіти, а саме:

№ з\п
Назва
Вчитель
1.
Інформаційно – комунікаційні  технології та інтернет – ресурси на уроках хімії
Шевчук І.М., вчитель хімії
2
 Створюємо інтерактивні вправи на  learningapps.org
Шатковська А.Х,, вчитель інформатики
3
Організація проблемно-діалогічного навчання на уроках української мови та літератури
Самчук О.А,, вчитель української мови та літератури
4
Формування читацької компетентності шляхом використання інноваційних технологій
Демчук М.Ф., вчитель початкових класів
5
Використання ІКТ на уроках у початковій школі
Савчук Л.О., вчитель початкових класів
6
Тоталітаризм і Україна
Клочко А.Є,, вчитель історії
7
Комплект тестів з інформатики. 5 клас
Шатковська А.Х,, вчитель інформатики

За результатами обласної виставки «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування» призерами 2016 року стали Демчук М.Ф., Конончук Н.В., заступники директора
Особливе місце в роботі методичної служби займає проблема вивчення та впровадження педагогічного досвіду вчителів. У 2016-2017н.р. було вивчено та узагальнено передовий педагогічний досвід учителів Самчук О.А., вчителя української мови та літератури, Климець Т.В., Савчук Л.О., вчителів початкових класів, Клочко А.Є, вчителя історії.
Творчі звіти, робота майстер-класів на базі досвіду педагогів, які володіють інноваційними методами роботи, індивідуальним стилем педагогічної діяльності, досягли високих успіхів у навчанні, стали оптимальним вирішенням використання ефективної форми професійного навчання педагогів. Протягом 2016-2017 н.р. педагоги школи взяли участь у Всеукраїнському фестивалі «Мій особистісно зорієнтований урок» (м. Вінниця, Конончук Н.В., Форсюк В.М.), Всеукраїнській науково-практичній конференції «Актуальні проблеми літературної освіти у середній та вищій школі» (м. Київ, Н.В. Конончук)
Із метою підвищення кваліфікації вчителів у школі діє система курсової перепідготовки при ХОІППО. Складено і погоджено з міським методичним кабінетом перспективний план проходження курсів підвищення кваліфікації та проходження атестації педагогічних працівників, що дає можливість охопити атестацією всіх учителі у п’ятирічний термін.
            З січня по травень 2017 року планову курсову підготовку пройшли 13 педагогів.
Актуальною залишається проблема використання ІКТ у навчально-виховному процесі. Для її вирішення та впровадження у процес навчання та управління потрібна спеціальна науково-методична й навчальна робота з педагогічними кадрами. Методична служба НВК здійснює системний моніторинг рівня інформаційно-комп’ютерної компетентності педагогів, а також рівня впровадження інформаційно-комп’ютерної техніки в навчальний процес. У 2016-2017 н. р.  продовжено роботу із модернізації змісту, форм розвитку професійної компетентності педагога через використання ІКТ. У цьому навчальному році створено 28 учительських блогів.
Атестація педагогічних працівників Нетішинського НВК у 2016-2017 н. р. проводилася відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, атестувалося 19 учителів. За результатами атестації 1 педагогу встановлено вищу кваліфікаційну категорію, 4 учителям присвоєно звання «старший учитель», 1 – встановлено звання «учитель – методист», 16 – підтверджено вищу кваліфікаційну категорію, 2 - першу кваліфікаційну категорію, 1 педагогу підтверджено 16 т. р.
У створенні особистісно орієнтованої системи професійного зростання вагому роль відіграє організація самоосвітньої діяльності. Особистісно орієнтована самоосвіта педагога забезпечує підвищення педагогічної майстерності, а в результаті - безперервний розвиток особистості самого педагога та його вплив на розвиток особистості учня. Система професійного зростання педагога має науково-методичний супровід. Заслуговує на високу оцінку діяльність над індивідуальною науково-методичною проблемою таких педагогів: Сітовської А.А., вчителя іноземної мови, Шевчук І.М., вчителя хімії, Парфенюк О.Р., вчителя інформатики. Здійснюється інформаційно-видавнича діяльність, педагогічними працівниками у 2016-2017 році видано 7 науково-методичних посібників із актуальних питань теорії та методики педагогічних процесів.
Досвід педагогічних працівників школи представлений на сторінках фахових періодичних видань, а саме «Усе для школи» та «Завуч», заступник директора Демчук М.Ф.


Немає коментарів:

Дописати коментар